Maria Pomianowska:
„Moja podróż po Azji i Europie trwa już 20 lat. Spotykam ludzi, poznaję nowe instrumenty, inne kanony piękna, rytmy, barwy dźwięku. Ta inność wciąż mnie fascynuje a jednocześnie prowokuje do zadania sobie pytania o moją własną tożsamość.
Po tylu latach doświadczeń wiem, że w dzisiejszych czasach artysta musi wykształcić w sobie tę niezwykłą wrażliwość i subtelność umożliwiającą mu percepcję i zrozumienie przejawów muzyki opartych na innych zasadach niż te do których został przyzwyczajony. To trudne, ale możliwe. Podróżując do Indii, Korei, Japonii, Chin czy na Bliski Wschód odnosiłam wrażenie, że wspinam się na wysoką górę, z której coraz wyraźniej widać było te elementy mojej własnej tradycji muzycznej, których nigdy wcześniej nie udało mi się dostrzec.
Było to jak odkrywanie nowych lądów. Im więcej spotkań tym częściej pojawiało się pytanie: czym ja i moja kultura różnimy się od tych, które spotykam? Co nas łączy, co dzieli? Nie tylko w warstwie zewnętrznych kształtów i barw, ale też na poziomie emocji, potrzeb i oczekiwań względem muzyki.
Zespół SAN-NIN TRIO jest być może odpowiedzią na to pytanie.
Proponujemy państwu podróż w przestrzeni i czasie. Dźwięk egzotycznych instrumentów i skal wprowadza w nastrój oderwania od wszelkich schematów myślenia na temat muzyki, do których przywykliśmy. To oderwanie pozwala na podróż w czasie i spotkanie z zapomnianym, a na nowo zrekonstruowanym dźwiękiem instrumentów

staropolskich. Nasz koncert to SPOTKANIE – Wschodu i Zachodu – teraźniejszości i przeszłości. Kiedy człowiek dojrzewa powoli poznaje siebie. Swoje talenty, ale też ograniczenia. Coraz lepiej zdaje sobie sprawę, że aby się rozwijać potrzebuje innych.
W moim wypadku bez długoletnich doświadczeń na tajemniczym kontynencie Azji, nigdy nie podjęłabym się rekonstrukcji technik grania na zapomnianych instrumentach polskich. Podróże rzeczywiście kształcą, chociaż bez względu na różnice kulturowe w muzyce możemy zrozumieć się bez słów.”

Skład zespołu:
Maria Pomianowska – śpiew, suka biłgorajska, fidel płocka, gadułka,kemancze, sarangi, morin-hur, er-hu, bas
Marta Maślanka – cymbały, tambura, bebenek (rigg)
Robert Siwak – instrumenty perkusyjne; zarb, darabukka, rigg, daf, bendir
Bartłomiej Pałyga – śpiew alikwotowy,bas
Rafał Mamiński – saz , tambur, śpiew alikwotowy