Muzyk pochodzenia irlandzkiego, urodził się w Anglii. Podróżował jako dziecko ze swoją rodziną dookoła świata i głębokie zainteresowanie muzyką szybko się ujawniło. Jego pierwszym instrumentem była wiolonczela, na której uczył się grać przez kilka lat w Ameryce.
Później w wieku 11 lat zaczął uczyć się grać na gitarze klasycznej w Japonii. W wieku 16 lat znalazł się w San Francisco gdzie pierwszy raz zetknął się z muzyką klasyczną Wschodu, która kompletnie zmieniła jego życie. W następnych latach intensywnie podróżował po Indii
i Afganistanie studiując muzykę tradycyjną i uczą się grać na różnych instrumentach.
W 1975r. pojechał na Kretę, którą wcześniej odwiedził w 1970 i w 1972 r. – i był pod wielkim wrażeniem instrumentu – liry (małe gruszkowate skrzypce), które są podstawowym instrumentem tradycyjnej muzyki tej wyspy. Po sześciu miesiącach wędrowania po wsiach
i napotykaniu lokalnych muzyków, osiadł w mieście na zachodzie wyspy i zaczął studiować grę na lirze u wielkiego mistrza Kotasa Mountakisa. Trwało to wiele lat. W tym samym czasie często odwiedzał Turcję, gdzie studiował turecką muzykę ludową. Po wielu latach intensywnych podróży i doświadczeń z różną muzyką tradycyjną Ross Daly zwrócił się
z najwyższą uwagą ku kompozycji, tworząc z wielu źródeł, które studiował.
Do dzisiaj zrealizował więcej niż 25 płyt z własnymi kompozycjami, z własnymi wersjami tradycyjnych, melodii, które zgromadził podczas podróży. Grecka wyspa Kreta do tej pory jest podstawą jego osobistych i muzycznych doświadczeń.
Mistrz wielu instrumentów, Ross Daly wielokrotnie grał z mistrzami ze wszystkich innych krajów grających tradycyjną muzykę Wschodu i w tym samym czasie swobodnie poszukuje nowych form, kreatywnie improwizuje. Jest wirtuozem wielu wschodnich instrumentów. Gra na lirze z Krety, na afgańskich rabab, komancze, sarangi (jest instrumentem smyczkowym
o trzech lub czterech strunach, których brzmienie zmienia się przesuwając po nich paznokcie, jak i jednej strunie o dźwięku stałym i dwóch zestawach strun towarzyszących, które nie są nigdy poruszane, ale które samoczynnie wibrują, gdy zagrany zostanie odpowiadający im dźwięk. Instrument ten uznawany jest powszechnie za bardzo trudny do opanowania, prawdopodobnie z tego powodu, że brakuje mu gryfu, na którym spoczywałyby struny, oraz progów), saz (turecka odmiana lutni z 3,4 lub 5 podwójnymi strunami)
i tamburze. Unikalne kompozycje Ross Daly tworzy wokół delikatnych ale mocnych interakcjach pomiędzy teksturami dźwięków z różnych tradycji, które studiował.
Jego bliskie związki z muzykami, z którymi pracuje jest najważniejszym celem dla Rossa jako, że wierzy on, że taki wewnętrzny związek pobudza muzykę.
Ross Daly występował w wielu krajach, w miejscach takich jak: Theatre de la Ville, Paris (1992-93, 2002,2003,2005), The Athens Concert Hall, Athens,(1993),Festival of Jerusalem (1995), Luxembourg(1994), Passionskirche, Berlin (1994,95,96), Aarhus, Denmark(1997), Huset theatre, Ahlborg, Denmark (1995-97), Copanhagen, Denmark (1995-97), Archaeological Museum Madrid 1998-99, 2001, Festival of Murcia, Spain (1999), Cemal Resit Rey Conser Salonu, Istanbul (1997), Lycabettus Theatre, Athens 1987,91,93,98). Queen Elizabeth Hall, London (1998-2000-2), WDR, Munich (1999), WDR Wuppertal (1992), Luxembourg (1992), Nuremberg (1992), Frankfurt (1992).

Skład zespołu:
Ross Daly: Cretan lyra, tarhou, rabab, saz.
Kelly Thoma: Cretan lyra
Periklis Papapetropoulos: saz, laout, lafta
Bijan Chemirani: zarb, daff