Projekt „Heritage des Celtes” Dana ar Braza był swego rodzaju folkową sensacja. Ar Braz to gitarzysta znany ze współpracy z bretońskimi tytanami musyki folkowej, takimi jak Alan Stivell, czy Gilles Servat. Równiez na Wyspach Brytyjskich dał o sobie znać, grając miedzy innymi na płycie June Tabor, oraz występując przez krótki czas z Farport Convention.
Na „Finisterres” dołączyli do niego znakomici muzycy, znani głównie w świecie muzyki folkowej, choć nie tylko. Pojawili się tam m.in.: Gilles Servat, Donal Lunny, Carlos Nunez, Karen Matheson, Nollaig Casey, Liam O’Flynn, Donald Shaw, Eoghan O’Neill, Sharon Shannon, Máire Ní Chathasaigh, Robbie Casserly i Mairtin O’Connor. Nazwano tą muzykę „gitarową muzyką bretońską”, jako że partie Ar Braza są w niej znaczącym elementem. Słychać jednak że korzenie muzyki bretońskiej tkwią znacznie głębiej w muzyce średniwiecznej. Jest różna od muzyki celtyckiej jaką gra się na Wyspach, choć mozna się doszukać wspólnych pierwiastków z muzyką walijską.
Pojawiła się opinia, że gdyby Ar Braz był Irlandczykiem, zrobiłby oszałamiającą karierę w muzyce folkowej, a tak niestety pozostaje nieco na marginesie światowych rankingów. Może dlatego płyta byłą taką sensacją.
Najbardziej polecam piękne „Se Mo Gradh Na Gamhna Geala” zaśpiewane przez Karen Matheson z Capercaillie.

Adam Grot